2010/01/24

what the hell are "Kakao-Karten"


well, i guess, there is a english translation for that, but this is the word i came across surfing the internet and some of the regular bloggs i read.
the thing is i had no clue such things exist, neither did i ever had the feeling for collecting certain items... exept from tea or coffee(pots) os something useful. maybe i do collect pens and such stuff, but only because they help with certain things....
anyway, when princess attitude was throwing her third kakao party, i finally thought, well, you can try. since i do draw a lot lately, although mainly with photoshop and stuff, for my diploma, i hoped i can manage. but let me tell you, drawing on 6,4x8,9cm (2,5x3,5inch) is something very different from what i do. my last
drawing
consisted of three canvas of the size 70x95c m(27,5x37,5inch), so quite a difference. but it's somehow fun. so i give you my first tries, and maybe just very maybe, if i don't have time to redrwa again, i will send one of these for the party... if they don't argue...

Kommentare:

Sari hat gesagt…

auch wenn englisch nicht meine stärke ist und ich daher deinen text nur überflogen habe, bin ich dennoch mal deinem hilferuf bei maru gefolgt, um mir deine ersten Versuche anzuschauen und das sieht doch prima aus ^^
Du musst halt nur auch an die Infos denken, die auf der Rückseite stehen sollen ;)

Maru hat gesagt…

Die Kärtchen sind superhübsch und ich freue mich immer, wenn ich Neulinge für die KaKao-Kartenkunst begeistern kann. *hüpf hüpf* Das Wichtigste ist Spaß dabei zu haben und ich finde deine Karten anzusehen macht schon mal ne Menge Spaß. *Daumen hoch*

Missi hat gesagt…

Auf Englisch heißen KaKAOs übrigens ACEO :) Was genau die Abkürzung bedeutet, weiß ich aber selbst nicht genau XD

momo hat gesagt…

aha, danke schön missi, gut zu wissen.
aber vllt kann mir dann jemand sagen, warum kakaokarten kakaokarten heissen, am getränk liegts ja bestimmt ne, oder?

danke, auch an sari und maru, dann muss ich ja nur noch diese hüllen besorgen und mich an den zweiten teil machen... *gg* aber vllt. knutscht mich die muse ja nochmal...